sobota, 18 marca 2017

AXOTRET- skutki uboczne

Axotret jest to lek na bazie pochodnej witaminy A, w składzie ma głównie izotretonine. Axotret jest przeznaczony dla osób z ciężkimi postaciami trądziku, u których leczenie słabszymi antybiotykami nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.
Axotret biorę już czwarty dzień, ze skutków ubocznych zauważyłam tylko suchość ust, które teraz muszą być cały czas nawilżane. Po kilku dniach stosowania również mogę stwierdzić, ze nie mam nowych pryszczy, a nawet mi się goją, z czego nie jestem w sumie zadowolona, ponieważ zazwyczaj na poczatku kuracji jest wielki wysyp, ale oczywiście nie musi on wystąpić; jednak obawiam się, ze skóra mi się poprawi, a np. po dwóch miesiącach może mnie bardzo wysypać, mam jednak nadzieję , że tak nie będzie. Moja mama też stwierdziła, ze znacznie poprawiła mi się cera i powiedziaal, że skórę przed rozpoczeciem kuracji miałam w takim stanie, że już wiecej po prostu być nie moze ;) Też piłam bratka oraz ostatnio zaczęłam również pokrzywę co mogło sprawić oczyszczenie się organizmu.

***
Jeżeli chodzi o ogolne skutki uboczne które jeszcze mogą sie u mnie pojawić po to dopiero czwarty dzień, to przede wszystkim:
ból głowy, bóle pleców, zwiększenie stężenia cholesterolu we krwi, zwiększenie stężenia enzymów wątrobowy. W częstych przypadkach wnętrze nosa staje się suche, występuje krwawienie z nosa i zapalenie jamy nosowo-gardłowej. Ponadto podczas stosowania leku mogą wystąpić stany zapalne oka (zapalenie spojówek) oraz okolicy powiek (zapalenie powiek), suchość i podrażnienie oczu, pogorszenie widzenia ciemności, wzrost wrażliwości na światło, zaburzenia widzenia, senność, pogorszenie nastroju, stany depresyjne. Również może wystąpić krwiomocz lub białkomocz, ogólne przemęczenie, senność, problemy ze skupianiem się, łysienie lub wysoki przyrost włosów. Organizm przestaje wytwarzać łój dzieki czemu włosy przestaną sie przetłuszczać.

***
Są to najczęściej występujące skutki uboczne, które mogą ale nie muszą wystąpić ;)

***
Już 22 marca zapraszam na aktualizacje mojej cery po pierwszym tygodniu stosowania izotretoniny.

1 komentarz:

  1. Te skutki uboczne są okropne. U mnie wystąpiło większość z nich. Mam nadzieję, że u Ciebie będzie inaczej. :(

    OdpowiedzUsuń